Процес отримання лікарняного пацієнтами у закладах охорони здоровʼя України значно спростився із запровадженням електронних лікарняних.
Лікарняний — це офіційне підтвердження тимчасової непрацездатності особи, яке дає право на звільнення від роботи та отримання матеріального забезпечення згідно з чинним законодавством. Електронний лікарняний формується на основі медичного висновку про тимчасову непрацездатність, який лікар створює в електронній системі охорони здоров’я.
Отримати електронний лікарняний просто. Для цього потрібно:
1. У разі погіршення стану здоровʼя обов’язково звернутися до лікаря.
2. Лікар встановить факт тимчасової непрацездатності та сформує медичний висновок про тимчасову непрацездатність (МВТН) у реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я.
3. Далі лікар підпише МВТН своїм кваліфікованим електронним підписом (КЕП), після цього ви отримаєте смс-повідомлення з номером МВТН.
4. Автоматично дані з МВТН направляються в електронний реєстр листків непрацездатності, де на підставі наявних в реєстрі застрахованих осіб даних та з використання цих даних буде сформовано е-лікарняний. Важливо, що в даних, що передаються на соціальну сторону, немає медичних даних.
5. Далі ви отримаєте смс-повідомлення від Пенсійного фонду з номером лікарняного.
6. Проінформуйте свого роботодавця про період непрацездатності, зателефонувавши або переславши номер лікарняного. Роботодавець в кабінеті страхувальника на порталі Пенсійного фонду перегляне листок непрацездатності і через 7 днів після дати його закриття може сплачувати його.
Перевірити статус формування е-лікарняного можна в електронному реєстрі листків непрацездатності Пенсійного фонду України.
Для цього потрібно:
1. Зайти на сторінку порталу Пенсійного фонду України — https://portal.pfu.gov.ua/.
2. Увійти в особистий кабінет страхувальника чи застрахованої особи.
3. Перейти в розділ «Мої листки непрацездатності».
4. Перевірити чи відображається інформація про поточний листок непрацездатності.
5. Якщо інформація відображається, то е-лікарняний створений успішно та буде доступний для вашого роботодавця.
Якщо листок непрацездатності недоступний, необхідно перевірити правильність поданих про вас роботодавцем відомостей в реєстрі застрахованих осіб, а після виправлення неточностей, звернутися до лікаря щодо повторного відправлення медичного висновку про тимчасову непрацездатність до електронного реєстру листків непрацездатності.